نکات آرایش چشم بر اساس رنگ چشم شما
نوشته شده توسط : الهام عبدی

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با نکات آرایش چشم بر اساس رنگ چشم شما آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری زنانه مانند آموزش کراتینه مو، آموزش بافت مو ، آموزش فی کانتور  و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه ها به سایت deterland.com مراجعه کنید.

 

نکات آرایش چشم بر اساس رنگ چشم شما

یکی از اصول چگونگی مطابقت با رنگ ها، تئوری چرخ رنگ است. طبق این نظریه، رنگ‌هایی وجود دارند که مکمل یکدیگر هستند و این به شما کمک می کند تا سایه های مختلف را با رنگ چشم خود بهتر هماهنگ کنید. مثلا رنگ های زیر مکمل یگدیگر هستند:

 

  • نارنجی و آبی
  • قرمز و سبز
  • بنفش و زرد

از طرف دیگر، اگر از رنگ هایی نزدیک به رنگ چشم خود استفاده کنید، مانند آبی با سایه بنفش یا آبی با سایه آبی، رنگ طبیعی چشم شما تقویت می‌شود و نمای کلی چشم شما از شدت و هارمونی بیشتری برخوردار خواهد بود.

یکی دیگر از اصول تطبیق رنگ استفاده از نور در مقابل تاریکی است. این به این معنی است که از محصولات آرایش چشم تیره یا روشن تر از رنگ چشم خود استفاده کنید. زیرا این کار باعث برجسته شدن رنگ چشم می شود. چشم‌های روشن با رنگ‌های متوسط ​​تا تیره تقویت می شوند. چشم های تیره نیز با رنگ های روشن جلوه بیشتری پیدا می کنند.

 

به عنوان مثال: چشم های سبز روشن با سایه چشم خاکستری و چشم های قهوه ای تیره با سایه صورتی فوق العاده به نظر می رسند.

در ادامه درباره چند مورد از رنگ چشم های مختلف و آرایش مناسب برای آن ها صحبت می کنیم.

آرایش مناسب رنگ چشم های شما چیست؟

 

اگر رنگ چشم های شما سبز است، گزینه های زیادی برای انتخاب سایه چشم شما وجود دارد. ممکن است فکر کنید فقط باید از سایه رنگ سبز استفاده کنید. خوب، اگر از رنگ سبز استفاده کنید، مطمئناً زیبا به نظر می‌رسید. اما اگر واقعاً می خواهید جلوه بیشتری به چشم های خود بدهید، ابتدا باید به دنبال رنگ هایی باشید که به بهترین شکل می توانند رنگ سبز چشم شما را تقویت کنند.

 

برای این کار می توانید از رنگ های نزدیک به رنگ چشم خود یا رنگ های متضاد با آن استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از تناژهای مختلف رنگ سبز، زرد، قهوه ای، بژ، و طلایی برای آرایش چشم خود استفاده کنید.

 

راه دیگری که می توانید چشمان خود را زیباتر از همیشه آرایش کنید، سیاه و مخملی کردن مژه هایتان است. یک ریمل مشکی پررنگ انتخاب کنید و مژه هایتان را پرپشت و پررنگ کنید. تضاد رنگ سیاه و رنگ روشن چشم های شما جلوه بی نظیری به چشم هایتان می دهد.

 

آرایش چشم مناسب برای چشم های آبی

 

نحوه آرایش چشم های آبی همیشه هیجان انگیز است. با توجه به چرخ رنگ خواهید فهمید که این رنگ چشم شگفت انگیز قطعا با سایه نارنجی جلوه بی نظیری خواهد داشت. با توجه به سلیقه خود می توانید از تناژهای مختلف رنگ نارنجی و قهوه ای و همچنین رنگ های طلایی و براق استفاده کنید. همچنین، سایه های سبز و آبی را می توانید به صورت یک خط چشم باریک در زیر چشم خود امتحان کنید.

 

دقت داشته باشید که خط چشم مشکی برای چشم های آبی می تواند خیلی تند به نظر برسد. زیرا تضاد بیش از حدی با رنگ پوست شما ایجاد می کند. برای داشتن یک آرایش ملایم و زیبا برای چشم های آبی می توانید از خط چشم قهوه ای استفاده کنید.

 

آرایش چشم مناسب برای چشم های قهوه ای

 

خانم هایی که چشم های قهوه ای دارند، دستشان کاملا باز است. زیرا تقریبا همه رنگ ها را می توانند برای آرایش چشم خود استفاده کنند. اگر می خواهید وضوح چشمانتان را به نمایش بگذارید، بنفش پررنگ، ارغوانی، یا برنز طلایی را امتحان کنید. برای روشن تر نشان دادن چشم های قهوه ای خود، از سایه چشم سبز خزه ای استفاده کنید. همچنین، رنگ های سرد مانند ذغالی یا نقره ای نیز می توانند برای آرایش چشم های قهوه ای بسیار زیبا و مناسب باشند.

 

در آخر می توانید با یک خط چشم مشکی یا قهوه ای آرایش خود را تکمیل کنید و به جذابیت چشم ها و چهره خود بیفزایید.

 

آرایش چشم مناسب برای چشم های خاکستری

 

اگر رنگ چشم های شما خاکستری است، بدانید که یکی از بی نظیرترین رنگ چشم ها را دارید. چشمان توفانی شما با آرایش چشمی که سایه مه آلود آن‌ها را افزایش می دهد، زیباتر است. سایه هایی با رنگ های استیل مانند نقره ای، خاکستری یا آبی یخی را انتخاب کنید.

 

با استفاده از یک اسفنج آرایشی، کانسیلر را با ضربات ملایم روی صورت پخش کنید. به طوری که هیچ خط واضحی از کانسیلر روی صورت باقی نماند. دقت کنید که اسفنج را روی پوست نکشید و فقط آرام روی پوست ضربه بزنید. زیرا کانسیلر باید دقیقا در همان قسمت های مشخص شده روی پوست محو شود و سایر بخش های صورت دست نخورده باقی بماند.

 

با استفاده از یک براش آرایشی مناسب،‌ خطوط برنزر را به طور کامل محو کنید. براش را با حرکات رفت و برگشتی ملایم روی صورت و در جهتی که برنزر را کشیده بودید، حرکت دهید.

 

پودر فیکس حالت مات به پوست شما می دهد و همچنین ماندگاری آرایش را بیشتر می کند. به ویژه اگر از کرم پودر مایع استفاده می کنید، این پودر باعث مانع از ماسیدن کرم پودر روی صورت و بهم ریختن آرایشتان می شود.

 

یک براش آرایشی مخصوص پودر را به مقدار کمی از پودر فیکس آغشته کنید و آن را با حرکات بسیار ملایم رفت و برگشتی روی پوست حرکت دهید. دقت کنید که مقدار پودر خیلی زیاد نباشد تا روی پوست حالت غیرطبیعی ایجاد کند.

 

منبع: deterland





:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: